Największa ilość porzuceń psów i kotów przypada na okres letni, kiedy to zwierzę staje się ciężarem podczas wakacyjnych podróży.
Już po raz kolejny ruszyła wakacyjna kampania non-profit prowadzona przez Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami. Jej główne hasło brzmi „Nie porzucaj”. Celem akcji jest między innymi uświadomienie ludziom skali zjawiska i pokazanie cierpienia, na jakie zwierzaki zostają skazane w okresie letnim. Akcja została zapoczątkowana już w 2007 roku.
Wakacje – wszyscy niecierpliwie na nie czekają, by w końcu udać się na długo wyczekiwany urlop. I wtedy pojawia się problem. Pupil, który wcześniej był wymarzonym towarzyszem rodziny, nagle staje się kulą u nogi. To właśnie w tym okresie odnotowuje się największą liczbę porzuceń zwierząt. I nawet to, że jest to przestępstwo zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 5, nie powstrzymuje wielu osób przed pozostawieniem psa na pastwę losu. Nie porzucaj swojego pupila i nie skazuj go na cierpienie, tylko dlatego, że… są wakacje.
W półminutowym spocie można zobaczyć rodzinę z dzieckiem, które samochodem wybiera się na wakacje. Po drodze zatrzymują się w lesie i pozostawiają karton… z dziewczynką w środku. Autorzy spotu zwracają uwagę, że pies ma świadomość trzyletniego dziecka. Czy byłbyś w stanie porzucić swoje dziecko? Co więcej, w materiale lektor przestrzega: „planując wakacje, nie planuj przestępstwa”.
W tym roku ruszyła także zbiórka na opiekę medyczną „ofiar wakacji”, czipowanie oraz kastracje psów i kotów. Więcej o tym przeczytasz TUTAJ.