Wideo powszechnie uznaje się za medium o największej sile oddziaływania. Poprzez angażowanie wszystkich zmysłów, przemyślane wideo, w bardzo krótkim czasie, może powiedzieć więcej niż tysiąc słów. Wiele organizacji non-profit znakomicie potrafi wykorzystać to medium, tworząc wzruszające i sugestywne kampanie społeczne.
Niektóre zrealizowane przez profesjonalne ekipy filmowe, inne bazują jedynie na oryginalnym pomyśle. Znajdziemy na nich znanych aktorów, ale też bohaterów w postaci zwyczajnych ludzi. Uświadamiają ważny problem społeczny, zachęcają do akcji, jeszcze inne walczą ze stereotypami. Łączy je jedno: są znakomitym sposobem na opowiedzenie o problemie poprzez ładunek emocjonalny jaki niosą.
W poniższym linku można znaleźć 7 kreacji filmowych zrealizowanych na potrzeby organizacji pozarządowych, które pozostaną w Waszej pamięci na dłuższy czas.